7 zručností, ktoré pomôžu vášmu kariérnemu rastu

Pre človeka, ktorý chce efektívne pracovať v tíme sú komunikačné schopnosti jednoducho nenahraditeľné. Zahŕňajú nielen schopnosť produktívnej osobnej komunikácie, ale aj vedenie konverzácií prostredníctvom e-mailu, telefónu, sociálnych médií a správneho používania reči tela. Na urýchlenie svojej kariéry musíte brať do úvahy veľa faktorov súvisiacich s komunikáciou v práci.

  1. Úprimnosť je na prvom mieste

Zamestnávatelia chcú dostávať presné a včasné informácie nielen o obchodných procesoch, ale aj o ich zamestnancoch. Ak ste urobili chybu, máte pochybnosti alebo si nie ste niečím istý, dokážte to priznať a naučte sa to už nerobiť. Vo veciach poctivosti sú dôležité aj také vtipné momenty, ako je krádež kancelárskych potrieb z kancelárie alebo predčasný odchod z práce, keď sa nikto nedíva. Vždy konajte, akoby vás niekto sledoval, je to veľmi dôležitý bod.

  1. Rozvíjať sebadisciplínu

Dodržiavanie pracovnej morálky je vždy prospešné pre kariérny postup. Splňte svoje ciele a termíny a snažte sa, ako najlepšie viete a možno aj trochu viac. Ak dúfate, že budete niekedy šéfom, musíte samozrejme rozvíjať sebadisciplínu. Bez schopnosti ovládať sa, je nemožné ovládať ostatných. Príďte do práce včas, odolajte pokušeniu zmeškať tie nudné schôdzky, ktoré s vami nemajú nič spoločné.

  1. Mali by ste sa vždy učiť

Ak chcete v spoločnosti plodne pracovať mnoho rokov a zvyšovať svoje postavenie a plat, musíte sa neustále zdokonaľovať a zdokonaľovať svoje schopnosti. Svet podnikania je veľmi premenlivý a vo svojej oblasti by ste mali byť kompetentný. Ľudia, ktorí sa zaujímajú o svoje vzdelávanie a ktorí chcú odovzdávať vedomosti iným sa stávajú neoceniteľnými. Nebojte sa poučiť z vodcovstva. Ak vás zamestnávateľ niečo naučí, dokonca vám zaplatí niektoré kurzy, o ktoré ste ho požiadali, okamžite zvyšujete svoju hodnotu v jeho očiach. Medzi vami vzniká psychologické spojenie, na ktorom je vybudovaných veľa vzťahov.

  1. Nezabudnite na ľudskosť

Zamestnávatelia a manažéri majú radi, keď s nimi pracujú ľudia, ktorí ľahko vychádzajú s tímom a okrem efektivity vytvárajú pozitívnu atmosféru v práci. Človek musí zostať človekom aj v tých najstresujúcejších chvíľach, keď nie je dostatok času, vyčerpávajú ho termíny alebo niečo nefunguje. Ak sa vám podarí nájsť harmóniu s ľuďmi, s ktorými pracujete a budete sa starať nielen o svoj stav, ale aj o stav svojho okolia, stanete sa obľúbencom všetkých.

  1. Nebojte sa ukázať svoje hrdinstvo

Ak pri svojej práci ušetríte spoločnosti, prostriedky a čas, problém nevyriešite v 10 krokoch, ale v 3 krokoch. Nebojte sa to ukázať, je to vaše plus, firma by mala poznať svojich hrdinov.

  1. Buďte verní svojej spoločnosti, či už v práci alebo mimo nej

Zamestnávatelia nechcú jednať s ľuďmi, ktorí si vyžadujú osobitný prístup, ktorým nemožno dôverovať, ktorým nemožno dovoliť, aby spoločnosť verejne zastupovali. Vaša lojalita by sa mala prejaviť vo všetkom: v prístupe a aj v tom, čo komunikujete o spoločnosti mimo nej (vrátane sociálnych sietí). Váš obraz na sociálnych sieťach by sa mal zhodovať s hodnotami vašej organizácie.

  1. Otvorene riešte malé problémy a veľké konflikty

Každý človek má svoj vlastný štýl práce, svoje pracovné tempo a štýl reakcie na konkrétnu situáciu. Problémy sú samozrejme nevyhnutné, keď ľudia spolupracujú, najmä v prostredí, kde sa práca stáva v skutočnosti druhým domovom, kde trávite takmer všetok svoj čas. Problémy by sa mali riešiť otvorenou formou (takmer vždy, pokiaľ sa to netýka niektorých intímnych vecí). Nikdy s ľuďmi nediskutujte o problémoch izolovane, pretože druhá osoba môže mať pocit, že je vylúčená. Je lepšie to urobiť na nejakom stretnutí. Ak urobíte akékoľvek oficiálne vyhlásenie, malo by to byť e-mailom a samozrejme by ste mali vložiť do kópie všetkých účastníkov, aby bol systém vašej komunikácie transparentný a zrozumiteľný. Takto vás budú charakterizovať ako spoľahlivého a otvoreného človeka.